2006. X. 30. Universal Studios

A tegnapi nap nagyon izgalmas volt, meglátogattam a Universal Studios-t. Reggel igyekeztem, mert ez egy egész napos program. Reggeli, ilyenek, aztán indultam is. Az utakon viszonylag jól lehetett haladni, megtaláltam Universal City-t, fizetős parkoló, majd máris a Universal City Walk-on találtam magam, ahol rengeteg üzlet sorakozott, meg persze egy hatalmas mozi.

Jótanács:

Aztán eljutottam a vidámpark bejáratáig, hatalmas kínálat volt jegyekből, front of the line ticket, all you can eat, VIP, stb. Megvettem a legolcsóbbat, volt kuponom is szórólapról, szóval viszonylag olcsón megúsztam.

Nem számítottam túl sokra, gagyi vidámpark gyerekeknek, gondoltam. Aztán amikor az első látványosságra bementem, amit találtam (Van Helsing Fortress), megváltozott a véleményem. Elég profin meg volt csinálva, kb. szellemkastély, de nem épp olyan, mint otthon. Jó meló lehet egy sötét terem sarkában álldogálni, és az arra sétáló látogatókra hirtelen ráordítani. Szóval nekem is sikerült néha rendesen megijedni.

Jópár látványosság volt, múmiás hullámvasút (rohadtul féltem, de aztán annyira tetszett, hogy kénytelen voltam még egyszer felülni), Jurassic Park dinókkal és csobbanással, kis színielőadás és bemutató a filmekben használt trükkökről, tüzes jelenet a Backdraft c. filmből, 3D mozi Shrek-kel mozgó székekkel, arcba fröcskölő vízzel, Vissza a jövőbe utazás (mozgó időutazó autóval, félgömb alakú nagyon valósághű mozival), idomított állatokkal bemutató, stb. Fontos látványosság a stúdiót bemutató buszjárat, végigmentünk a hatalmas terület egy részén, jártunk Európában, Jurassic Parkban, láttuk azt az óceánt, ami a Truman Show végén van, árvizet, a Cápát, miniatűr hajót, a Bates Motelt, a Central Parkot, végignéztük, ahogy összeomlik körülöttünk egy metróállomás, megnéztünk egy lezuhant repülőt. Végül részt vettem a Water World előadáson, a székeket aszerint jelölték meg, hogy hol mennyire fog elázni az ember. Persze a vizes területre ültem, szállt is a képünkbe a víz rendesen. Elég komoly technikát felvonultató kis előadás részesei voltunk, viszonylag híres színészek (jelenleg menő TV sorozatok szereplői) adtak elő egy csatajelenetet robbanásokkal, jetskivel, tűzijátékkal, stb. Az előadás közepén egy élethű hidroplán is bezuhant a vízre. Durva volt.

Igyekeztem mindent megnézni, majdnem sikerült, csak egy-két dologról maradtam le, plusz volt pár szezonális látványosság, ami épp nem ment. A stúdió-turnénak kétszer kellett nekivágnom, mert az első túrát lefújták, tűz ütött ki valamelyik helyszínen. Menet közben egyébként aktuális forgatásokat is láttunk messziről. Persze VIP jeggyel sokkal több helyre be lehetett volna jutni. A front of the line pass-nak viszont nem sok értelme volt egy borús hétfőn, szerencsére sehol nem kellett szinte semmit várni.

6-kor zárt a park, a nagy moziban pont sikerült elcsípnem a Saw III-at, nem volt rossz.

Jöjjenek a képek:

A park alsó szintje és pár stúdió:

Apollo 13:

Mű-városrészek:

Igazi amerikai kaja! Vegiburger:

Árvíz:

Ezek nem igaziak:

New York katasztrófa után:

Kb. 1 méteres a hajó:

A világ egyik legnagyobb kelléktára itt van

Metró Chicago-ban, mielőtt leszakad a plafon és bezuhan egy teherautó: